7 Τροφές για Καλή Υγεία των Οστών

anshu-a-fIs9p9eTksw-unsplash.jpg

 Ακολουθήστε τη διατροφή που θα σας χαρίσει γερά οστά εντάσσοντάς στο διαιτολόγιο αυτές τις τροφές…

  1. Kefir

Το Kefir, ένα είδος ζυμωμένου γάλατος, είναι πλούσιο σε ασβέστιο- το οποίο, όπως όλοι μας γνωρίζουμε, παίζει σημαντικό ρόλο στη συντήρηση των οστών. Δίχως το ασβέστιο, τα οστά μας φθείρονται με μεγαλύτερη επίσπευση. Και δυστυχώς, με το πέρασμα του χρόνου, ο οργανισμός μας δεν απορροφά τόσο καλά το ασβέστιο προερχόμενο από τροφές. Τα πεπτίδια του Kefir βοηθάνε να απορροφήσει το σώμα μας ασβέστιο και να βελτιωθεί η πυκνότητα των οστών, όπως φανερώθηκε  από ένα πείραμα στο Τόκυο το 2015. Ευτυχώς, εδώ στον Καναδά, το Κεφίρ και άλλα παρόμοια γαλακτοκομικά προϊόντα είναι ενισχυμένα με βιταμίνη D. Αυτή η βιταμίνη είναι θεμελιώδης  για την ενδυνάμωση των οστών, μιας και αυξάνει το ποσοστό ασβεστίου που απορροφά ο οργανισμός μας. ¨Ένα άλλου bonus – τα προβιοτικά συστατικά που περιέχονται στο κεφίρ βοηθάνε στη μείωση της χοληστερίνης!

  1. Σαρδέλες

Οι σαρδέλες σε κονσέρβα περιέχουν ατόφιες τις σαρδέλες μαζί με τα οστά τους. Αυτό το γεγονός τις καθιστά εξαιρετική πηγή ασβεστίου. Οι σαρδέλες, όπως και άλλα ψάρια, περιέχουν ασβέστιο σε μεγάλο βαθμό, το οποίο είναι απολύτως αναγκαίο για την ανάπλαση των οστών. Επιπλέον, να και κάτι άλλο για τις σαρδέλες που θα μας  κάνει να χαμογελάσουμε: Περιέχουν έλαια 3- omega, που είναι ευεργετικά για τα οστά. Τα λιπαρά ψάρια είναι καλύτερη επιλογή όταν πρόκειται για πρωτεΐνες σε αντίθεση με το κρέας που περιέχει υψηλό ποσοστό σε κορεσμένα λιπαρά, που ενδέχεται να δράσουν εις βάρος της υγείας των οστών μας. Παρά ταύτα, βεβαιωθείτε ότι επιλέγετε σαρδέλες που είναι σε νερό και όχι σε λάδι, γιατί ενδέχεται το λάδι να αποδυναμώνει την κάποια δράση της τόσο σημαντικής βιταμίνης , δηλ. της omega-3.

  1. Πράσινα Λαχανικά

Το μαγνήσιο το οποίο υπάρχει στα πράσινα λαχανικά και σε άλλα σκούρα, με φύλλα, λαχανικά είναι ένα ακόμη μεταλλικό στοιχείο απαραίτητο για τα οστά μας. Πράγματι, ο κίνδυνος για οστεοπόρωση αυξάνεται όταν το επίπεδο σε μαγνήσιο στον οργανισμό μας είναι χαμηλό. Η ανεπάρκεια σε μαγνήσιο έχει αντίκτυπο σε μερικούς από τους μηχανισμούς που παρεμβάλλονται σε ό,τι αφορά στη δόμηση των οστών. (¨Μια υψηλή ποσότητα σε μαγνήσιο μπορεί να επηρεάσει την υγεία των οστών μας , αλλά είστε ασφαλείς  εάν ακολουθείτε κατά γράμμα τους κανόνες ισορροπημένης διατροφής αντί να παίρνετε συμπληρώματα.)Όταν καταναλώνετε πράσινα λαχανικά, έχετε κατά νου ότι μερικά από αυτά , ιδίως το σπανάκι και τα παντζάρια, περιέχουν σε μεγάλο βαθμό οξαλικό αμμώνιο, το οποίο ενδέχεται να επηρεάσει το ποσοστό ασβεστίου που απορροφάται από τον οργανισμό σας. Απλά να τρώτε και λίγο τυρί  μαζί με τα πράσινα λαχανικά και θα είστε περίφημα! Άλλες πηγές μαγνησίου περιλαμβάνουν τις μπάμιες και τις αγκινάρες.

  1. Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε κάλιο. Άλλες τροφές που περιέχουν κάλιο είναι οι γλυκοπατάτες, τα πορτοκάλια και οι τομάτες. Τα οστά μας επιθυμούν αυτό το μεταλλικό ιχνοστοιχείο επειδή βοηθά στην προστασία από τη φθορά και την τριβή τους . Το κάλιο επίσης συμβάλει στην ισορροπία σε ότι αφορά τους ηλεκτρολύτες μας Αυτό είναι ωφέλιμο, αφού καταναλώνουμε υπερβολικό αλάτι το οποίο ανεβάζει την πίεση του αίματος και προκαλεί ζημιά στα αγγεία. Εκτός από το κάλιο, οι μπανάνες περιέχουν μαγνήσιο και φυτικές ίνες. Οι μπανάνες μπορούν να ψηθούν και να πολτοποιηθούν και να γίνουν κάτι σαν τηγανίτες, αλλά προσοχή γιατί αυτές έχουν εμπλουτιστεί με αλάτι και λάδι στο τηγάνισμα!

  1. Ρεβίθια

Πιθανόν να ξέρετε αυτά τα όσπρια με το Ισπανικό τους όνομα garbanzo beans.. Ως τροφή υπάρχουν εδώ και χιλιάδες χρόνια σε πολλά μέρη στον κόσμο. Τα ρεβίθια όζι μόνο είναι πλούσια σε βιταμίνες, αλλά μπορούν και να συνεισφέρουν στο σκελετό σας με ουσίες όπως  το ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο. Προτιμήστε τα ρεβίθια σε κονσέρβα- ή ξηρά ρεβίθια που τα έχετε μουσκέψει για 2-3 ώρες και στραγγίστε το υγρό προτού τα μαγειρέψετε- έτσι ώστε  να μειώσετε τα phytates –μια ουσία στα ρεβίθια, η οποία παρεμποδίζει τη χοληστερίνη, αποτρέπει  τις αιχμές σακχάρου στο αίμα  ακόμη και να ελέγξει τη λαιμαργία σας για φαγητό αφού τα ρεβίθια σας παρέχουν μια αίσθηση κορεσμού.

 

Share this post

PinIt
submit to reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

scroll to top