Οι 5 ευρωπαϊκές πόλεις με τις «καθαρότερες» συγκοινωνίες

zurich-station.jpg

Ποιες πόλεις πρωταγωνιστούν στην προσπάθεια για οικολογικότερες μετακινήσεις και συγκοινωνίες; Σε ποιες η ποιότητα του αέρα βελτιώνεται; Και τι μπορούν να μάθουν σε όλες τις υπόλοιπες;

Σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, πολλές πόλεις σε όλη την Ευρώπη εκπονούν σχέδια για να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να αφήσουν αυτοκίνητα και να επιλέξουν δημόσιες συγκοινωνίες ή να στραφούν προς την ποδηλασία ή το περπάτημα.

Ποιες πόλεις πρωταγωνιστούν σε αυτήν την προσπάθεια; Σε ποιες η ποιότητα του αέρα βελτιώνεται; Και τι μπορούν να μάθουν σε όλες τις υπόλοιπες;

Σήμερα, η Greenpeace Germany έχει δημοσιεύσει μια νέα έκθεση σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Wuppertal, που προσπαθεί  να απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις.

Βιέννη

Ποιότητα αέρα: 2η θέση

Μέσα μαζικής μεταφοράς: 2η θέση

Ασφάλεια για τους ποδηλάτες και τους πεζούς: 6η θέση

Η πρωτεύουσα της Αυστρίας συχνά κατατάσσεται στην κορυφή ως μία από τις πιο ζωντανές πόλεις σε όλο τον κόσμο και για το προσιτό δίκτυο δημόσιων. Το κόστος της ετήσιας κάρτας απεριορίστων διαδρομών που επιτρέπει απεριόριστες εκδρομές στο μεγαλύτερο μέρος της κεντρικής πόλης  μειώθηκε πρόσφατα στα 365 ευρώ (αντιστοιχεί σε ένα ευρώ ανά ημέρα για τη χρήση όλων των δημόσιων μέσων μεταφοράς).

Ζυρίχη

Ποιότητα αέρα: 2η θέση

Μέσα μαζικής μεταφοράς: 1η θέση

Ασφάλεια για τους ποδηλάτες και τους πεζούς: 5η θέση

Στη Ζυρίχη, τη μεγαλύτερη πόλη της Ελβετίας, πάνω από το 40% των μεταφορών πραγματοποιείται μέσω των δημόσιων συγκοινωνιών. Πρόκειται για ένα υψηλό ποσοστό που αντανακλά το πόσα πολλά η πόλη έχει επενδύσει στο δίκτυο των τρένων, των τραμ και των λεωφορείων. Αλλά με σχετικά υψηλό αριθμό ατυχημάτων για τους ποδηλάτες και τους πεζούς, πρέπει να γίνουν περισσότερα για να είναι πιο ασφαλείς οι πολίτες στις μετακινήσεις τους.

Όσλο

Ποιότητα αέρα: 1η θέση

Δημόσιες συγκοινωνίες: 10η θέση

Ασφάλεια για τους ποδηλάτες και τους πεζούς: 1η θέση

Μόνο τα τελευταία χρόνια, η πρωτεύουσα της Νορβηγίας έχει λάβει μέτρα για να ενισχύσει τις  υποδομές της που αφορούν την ποδηλασία, μετατρέποντας τους δρόμους της σε πιο φιλικούς στο περιβάλλον με λιγότερα αυτοκίνητα. Έτσι, η πόλη έχει αρχίσει να δημιουργεί ζώνες χωρίς αυτοκίνητα και χώρους στάθμευσης για ποδήλατα.

Amsterdam

Ποιότητα αέρα: 6η θέση

Μέσα μαζικής μεταφοράς: 13η θέση

Ασφάλεια για τους ποδηλάτες και τους πεζούς: 1η θέση

Με τα ποδήλατα να είναι περισσότερα από τους πεζούς, το Άμστερνταμ περιγράφεται συχνά ως η ποδηλατική πρωτεύουσα του κόσμου. Αλλά ξέρατε ότι πριν από τη δεκαετία του 1970, τα αυτοκίνητα κυριαρχούσαν στην πόλη; Μόλις ξεκίνησαν διαμαρτυρίες για τον μεγάλο αριθμό θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, η πόλη ανασχεδιάστηκε για να ευνοήσει την ποδηλασία και το περπάτημα. Παρόλο που μόνο το 1 στα 4 άτομα διαθέτει αυτοκίνητο στο Άμστερνταμ, η πόλη εξακολουθεί να χρειάζεται να κάνει πρόοδο σε ο,τι αφορά τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στους δρόμους με τη μεγαλύτερη κίνηση, καθώς πολλοί από αυτούς παραβιάζουν τα όρια της Ε.Ε. για τα επίπεδα μόλυνσης του αέρα.

Κοπεγχάγη

Μονοπάτια ποδηλασίας της Κοπεγχάγης

Ποιότητα αέρα: 2η θέση

Μέσα μαζικής μεταφοράς: 8η θέση

Ασφάλεια για τους ποδηλάτες και τους πεζούς: 1η θέση

Η κορυφαία πόλη! Η Κοπεγχάγη έχει κατασκευάσει ποδηλατοδρόμους, που  αγάπησαν οι κάτοικοι της πόλης. Αλλά παρόλο που η πόλη κατατάσσεται σε καλή θέση σε ο, τι αφορά τη χρήση του ποδήλατου, απέτυχε να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να περπατούν περισσότερο και να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο τους.  Αν κρίνει κανείς από την κατάταξή της σε ο, τι αφορά τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς βγάζει το συμπέρασμα ότι η πόλη θα μπορούσε να κάνει ακόμα περισσότερα ώστε να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να περιορίσουν τα αυτοκίνητά τους και να προτιμήσουν τα τρένα και τα λεωφορεία.

Share this post

PinIt
submit to reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

scroll to top