Συμμετοχική Όπερα: 100 Χρόνια Μαρία Κάλλας

ΚΑΤΙΑ-ΠΑΣΧΟΥ-1-1-scaled.jpg

Την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023 η Συμμετοχική Όπερα γιορτάζει τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας και σας προσκαλεί σε μια μοναδική μουσική εμπειρία Όπερας για όσους θέλουν να γνωρίσουν την όπερα για πρώτη φορά!

Τι είναι όπερα; Ποια είναι τα μυστικά της; Μπορεί στ’ αλήθεια ένας αμύητος μέσα σε λίγα λεπτά να τραγουδήσει μια άρια μαζί με έναν λυρικό καλλιτέχνη;

Στην εποχή του Μότσαρτ και του Βέρντι οι αντίστοιχοι ποπ σταρ ήταν οι πρωταγωνιστές της όπερας, ενώ οι αγαπημένες μελωδίες που άκουγε κανείς στην καθημερινότητά του δεν ήταν άλλες από τις σημερινές άριες που ανήκουν πια στο χώρο της κλασικής μουσικής.

«Η Μαρία Κάλλας είναι ίσως η πιο σημαντική Ελληνίδα σε διεθνές επίπεδο μετά τον El Greco και τους μεγάλους τραγικούς ποιητές, καθώς ανανέωσε την Όπερα στον μεταπολεμικό κόσμο δίνοντας νέα πνοή με το να αφυπνίσει στα έργα των σπουδαίων συνθετών του bel canto το στοιχείο αυτό που τους ενέπνευσε να συνθέσουν, δηλαδή το αρχαίο δράμα. Η Συμμετοχική Όπερα υποδέχεται στο ζεστό αμφιθέατρο το κοινό για να γνωρίζει τη μεγάλη αυτή καλλιτέχνιδα μέσα από το έργο της αλλά και τραγουδώντας τις πιο δημοφιλείς άριες που ερμήνευσε.» Φ. Παπαθανασίου

Υλοποίηση, παρουσίαση: Κάτια Πάσχου

Επίτιμος προσκεκλημένος ο τενόρος Δημήτρης Σιγαλός

Πιάνο ο Μανώλης Παπασηφάκις

Εισιτήρια: 20, 15, 10 ευρώ

ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Β & Μ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ

Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, 106 71 Αθήνα

T: 210-3611206 ● E: info@thf.gr

www.thf.gr

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  1. Puccini, Gianni Schicchi, O mio babbino caro, άρια της Lauretta

  2. Cilea, Andriana Lecouveur, Dolcissima effigie, άρια του Maurizio

  3. Verdi, Rigoletto, La donna è mobile, άρια του Duca

  4. Verdi, La Traviata, Parigi o cara, ντουέτο των Violetta Alfredo

  5. Bellini, Norma, Casta Diva, άρια της Norma

  6. Puccini, Tosca, E lucevan le stelle, άρια του Cavaradossi

  7. Cilea, Andriana Lecouveur, Io son l’umile ancella, άρια της Andriana

  8. Verdi, La Traviata, Libiamo, ντουέτο των των Violetta Alfredo

Η συναυλία, διαδραστικού χαρακτήρα, περιλαμβάνει επίσης, βίντεο για τη ζωή και το έργο της Μαρίας Κάλλας.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Κάτια Πάσχου

Υψίφωνος, θεατρολόγος της Φιλοσοφικής Αθηνών και απόφοιτος του Mannes College of Music της Νέας Υόρκης, έχει σπουδάσει υποκριτική στο Transformational Acting Studio της Sande Shurin. Ξεχώρισε από τα πρώτα της βήματα, μαθήτρια ακόμα, στο ρόλο της Σταχτοπούτα στην ομώνυμη όπερα του Rossini σε παραγωγή της παιδικής σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Αμέσως μετά με δίπλωμα μονωδίας από την τάξη του Τζων Μοδινού και υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη. Το 2008 έδωσε το επίσημο ατομικό της ρεσιτάλ στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης ως νικήτρια του διεθνούς διαγωνισμού Artists International Presentations, και το 2010 επαναπατρίστηκε, συνεχίζοντας τη μελέτη ρόλων ρεπερτορίου με τη Ζανετ Πηλού. Τότε σηματοδοτείται και η ενεργός δράση της ως σολίστ με βάση την Αθήνα σε ένα ευρύτατο ρεπερτόριο και σε ένα μεγάλο φάσμα καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, πρωταγωνιστώντας στην Εθνική Λυρική Σκηνή με ρόλους όπως: Musetta (La Bohème/Puccini), Valencienne (Εύθυμη Χήρα/Lehàr), Adele (Νυχτερίδα/Strauss), Papagena (Μαγικός Αυλός/Mozart). Το ρεπερτόριο της περιλαμβάνει επίσης κλασικά έργα όπως το Stabat Mater του Pergolesi, το Requiem του Mozart, αλλά και σύγχρονα όπως The Turing Opera του William Antoniou, A short Story του Ιωσήφ Παπαδάτου, το Τραγούδι της Λητώς των Μωραΐτη – Παπαγεωργίου, τα δύο τελευταία γραμμένα για την ίδια. Οι κύριες εμφανίσεις της στο εξωτερικό περιλαμβάνουν τους ρόλους της Violetta στην Traviata του Verdi στο Καναδά και της Susanna στους Γάμους του Φίγκαρο του Mozart στο Τορίνο, καθώς και μια σειρά συναυλιών στην Ισπανία, Νέα Υόρκη,

Καλιφόρνια. Έχει επίσης συνεργαστεί με τις κορυφαίες εθνικές ορχήστρες: Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Μουσικά Σύνολα ΕΡΤ, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων. Έχει συμμετάσχει σε σημαντικά φεστιβάλ, Ναυπλίου, Κυκλάδων, Σαντορίνης κ.α. και έχει δώσει ρεσιτάλ δίπλα  το διεθνούς φήμης μπάσο Δημήτρη Καβράκο, με το οποίο μελετά τεχνική από το 2015. Με όραμα τη διεύρυνση του κοινού της όπερας έχει δημιουργήσει παραστάσεις κλασικής μουσικής, όπως «Τρεις Σοπράνο στο Τσάι μου», εκπαιδευτικά προγράμματα στο Ιδρύμα Θεοχαράκη, όπως «Συμμετοχική Όπερα», «The Katia Paschou Project» και έχει παρουσιαστεί ως Tedx Speaker-Performer στη διεθνή διοργάνωση Tedx Athens 2012 the ones who do, με θέμα ομιλίας «Πώς να δεις την όπερα πιο «cool». Διδάσκει στο Ωδείο Kodály.( www.katiapaschou.com)

Δημήτρης Σιγαλός

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1969. Σπούδασε μονωδία στο Ελληνικό Ωδείο με τον Βασίλη Γιαννουλάκο (δίπλωμα, 1995). Είναι επίσης πτυχιούχος τεχνολόγος ιατρικών εργαστηρίων (ΤΕΙ Αθηνών). Ερμήνευσε τον ρόλο του Πυροβάτη στην όπερα Κωνσταντίνος ο Παλαιολόγος, η οποία παρουσιάστηκε συναυλιακά, στο πλαίσιο της διοργάνωσης Θεσσαλονίκη / Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης (1997). Ερμήνευσε, επίσης, τον Πολυνείκη στην Αντιγόνη του Μίκη Θεοδωράκη (ΜΜΑ, 1999). Πρωτοτραγούδησε στη σκηνή της ΕΛΣ το 1994/95 στην όπερα Διδώ και Αινείας, όπως παρουσιάστηκε από το Εθνικό και το Ελληνικό Ωδείο. Από το 1996 συνεργάζεται με την ΕΛΣ ως μονωδός ερμηνεύοντας βασικούς και δευτερεύοντες ρόλους. Έχει τραγουδήσει σε 20 όπερες και 10 οπερέτες και σε περίπου 35 παραγωγές ή/και αναβιώσεις παραγωγών. Ερμήνευσε ρόλους, όπως:Δεσμοφύλακας (Η όπερα του ζητιάνου), Ντον Μπαζίλιο (Οι γάμοι του Φίγκαρο), Μαύρος αξιωματικός (Οι δραπέτες της σκακιέρας του Γ. Κουρουπού), Λοχαγός (Σιμόν Μποκκανέγκρα), Αγγελιαφόρος (Ο τροβαδούρος), Β΄ Ναύτης (Τα ξωτικά νερά), Άριελ (Η μάσκα του Κόκκινου), Πρόβουλος (Λυσιστράτη του Μ. Θεοδωράκη), Άγγελος (Kώστας Καρυωτάκης του Μ. Θεοδωράκη), Δεύτερος Ναζαρηνός, Δεύτερος Ιουδαίος (Σαλώμη του Στράους), Κατάσκοπος (Αντρέα Σενιέ), Φάττυ (Η άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ), Βάκχος (Αριάδνη στη Νάξο), Κυρίλοφ (Οι δαιμονισμένοι), Μακντάφ (Μάκβεθ), Ισμαήλ (Ναμπούκκο), Αρλεκίνος (Παλιάτσοι), Αϊζενστάιν (Η νυχτερίδα), Βραζιλιάνος (Η παριζιάνικη ζωή), Πανγκ (Τουραντότ).Τραγούδησε, επίσης στο τρίπτυχο έργων Μαύρα, Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα και Τζάννι Σκίκκι (2007/08), Δον Χοσέ (Κάρμεν), Μιχάλη (Η Κρητικοπούλα), Μινγκόνε (Ένας άντρας για όλες), Χάουκ (Υπόθεση Μακρόπουλου), Σινιόρ Σιροπέττι (Η πρίγκιπισσα της Σάσσωνος). Από το 2000 έως το 2011, πρωταγωνίστησε σε περισσότερες από 450 παραστάσεις οπερέτας στο θέατρο Ακροπόλ (ενδεικτικά: Οι απάχηδες των Αθηνών, Το φιόρο του Λεβάντε, Το κορίτσι της γειτονιάς, Ο βαφτιστικός, Θυμήσου εκείνα τα χρόνια! Το μικρόβιο του έρωτα κ.λπ.).

Μανώλης Παπασηφάκις

Ο πιανίστας Μανώλης Παπασηφάκις γεννήθηκε στην Αθήνα, ωστόσο η μουσική του εκπαίδευση ξεκίνησε στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ, στην περιφέρεια της πόλης Φιλαδέλφια, όπου είχε μεταφερθεί η οικογενειά του και διέμεινε για αρκετά χρόνια. Πρώτος του δάσκαλος ο διακεκριμένος Αρμένικης καταγωγής μουσικοπαιδαγωγός Elijah Yardumian, ιδρυτής και διευθυντής του Drexel Hill Conservatory, και αδελφός του συνθέτη Richard Yardumian. Μετά την επιστροφή της οικογένειάς του στην Ελλάδα, ο κ. Παπασηφάκης φοίτησε και στο Ωδείο Αθηνών (τάξη πιάνου Αλίκης Βατικιώτη). Ολοκλήρωσε της ανώτατες σπουδές του στο Oberlin Conservatory of Music, στο Οχάιο των ΗΠΑ, αποφοιτώντας με το Bachelor in Piano Performance το 1979. Στη συνέχεια ακολουθεί μια δεκαετή διαμονή στην Ν. Υόρκη, απ’ όπου αναπτύσσει μια πολυδιάστατη σταδιοδρομία ως σολίστ, συνοδός τραγουδιστών και μουσικών οργάνων, μέλος σχημάτων μουσικής δωματίου, και δάσκαλος. Το 1989 είναι φιναλίστας στον Διεθνή Διαγωνισμό Σοπέν της Ν. Υόρκης. Με μόνιμη βάση την Ελλάδα από το 1990, ο κ. Παπασηφάκης έχει συνεργαστεί τακτικά με πολλούς από τους σημαντικότερους μουσικούς φορείς της χώρας, και με πολλούς διεθνώς διακεκριμένους καλλιτέχνες της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Share this post

PinIt
submit to reddit
scroll to top