5 Προβλήματα στη δουλειά βρίσκουν λύση

καρέκλα-γραφείου.jpg

Άγχος στη δουλειά; προβλήματα με συναδέλφους; Οι ειδικοί δείχνουν πώς να αντιμετωπίστε τις δυσκολίες

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι η σκληρή και επιμελής δουλειά συχνά αποδίδει, αλλά δεν είναι μόνο αυτή που μπορεί να σας οδηγήσει στην επιτυχία. Ακόμη κι αν κάνετε το επάγγελμα των ονείρων σας, είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίζετε προβλήματα και δυσκολίες στη δουλειά. Μπορεί να υπάρχει κάτι που σας ενοχλεί στο χώρο της εργασίας σας, να μην σας φθάνει ο χρόνος ή να έχετε κακές σχέσεις με τους συναδέλφους. Αποτέλεσμα; Κακή απόδοση, θυμός, αυξημένο στρες, ακόμη και ήπια κατάθλιψη, απαντούν οι ειδικοί. Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε αυτές τις δυσκολίες; Το χιούμορ, η υπομονή αλλά και λίγη… δουλειά από μέρους σας θα σας βοηθήσουν να λύσετε τα προβλήματα.

 

 Το πρόβλημα: Δεν μπορώ να συγκεντρωθώ

Η έλλειψη συγκέντρωσης μπορεί να είναι αποτέλεσμα άγχους, κακής οργάνωσης ή προσωπικών προβλημάτων. Αν το πρόβλημα επιμένει, οι αιτίες μπορεί να είναι βαθύτερες (π.χ. πρώτο στάδιο κατάθλιψης, κάποια ασθένεια, ακόμη και έλλειψη βιταμινών). Σε κάθε περίπτωση, καλό σε είναι να αναγνωρίσετε την αιτία για να μπορέσετε να λύσετε αποτελεσματικά το πρόβλημα.

Οι λύσεις

*Εκμεταλλευτείτε τις παραγωγικές ώρες της ημέρας, δηλαδή τις ώρες που πιστεύετε ότι αποδίδετε καλύτερα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τις πρωινές ώρες μπορούμε να συγκεντρωθούμε καλύτερα, επειδή ο εγκέφαλός μας είναι ξεκούραστος, δεν έχει δεχτεί πολλές πληροφορίες και είναι αποφορτισμένος.

*Χρησιμοποιείτε το γραφείο και τον εργασιακό σας χώρο αποκλειστικά για να εργάζεστε. Επιλέξτε κάποιον άλλο χώρο για να φάτε ή να κάνετε το διάλειμμά σας. Με αυτό τον τρόπο ταυτίζετε το εργασιακό περιβάλλον μόνο με τη δουλειά και σας είναι πιο εύκολο να συγκεντρώνεστε εκεί.

*Απομακρύνετε αντικείμενα που προκαλούν θόρυβο ή σας αποσπούν την προσοχή, π.χ. το κινητό σας τηλέφωνο. Μην ανοίγετε τα email σας κατά τη διάρκεια κάποιας εργασίας. Προτιμήστε να τα δείτε στο διάλειμμα, που εσείς θα προγραμματίσετε.

*Συγκεντρώστε όλα τα αντικείμενα ή τις πληροφορίες που σας είναι απαραίτητα για να δουλέψετε στο γραφείο σας, ώστε να μη χάνετε χρόνο ψάχνοντας όταν τα χρειαστείτε.

* Μη νιώθετε ενοχές όταν δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε και χρειάζεται να κάνετε ένα μεγάλο διάλειμμα. Διάφορες ψυχολογικές έρευνες έχουν δείξει ότι λίγο «χασομέρι» μέχρι κάποιο βαθμό σάς κάνει καλό, και περισσότερο –όχι λιγότερο–παραγωγικούς. Σταματήστε για λίγο ό,τι κάνετε, περπατήστε στο διάδρομο, τεντωθείτε, ακούστε ένα χαρούμενο τραγούδι. Θα αναπληρώσετε τη χαμένη σας ενέργεια και θα αισθανθείτε πιο ενεργητικοί και δραστήριοι.

 Το πρόβλημα: Δεν μπορώ να πω όχι

Αν κάποιος απαιτούσε από εσάς κάτι και η απαίτηση ήταν παράλογη, η ικανοποίησή της έβλαπτε εσάς ή τους άλλους, προκαλούσε αναστάτωση στην εργασία ή την προσωπική σας ζωή, δεν θα λέγατε όχι; Ωστόσο, οι απαιτήσεις που έχουν οι άλλοι από εμάς συμβαίνει να πληρούν τις… παραπάνω προϋποθέσεις. Η αδυναμία της άρνησης σας στερεί δικαιώματα, ενώ δείχνει πως έχετε μειωμένη αυτοεκτίμηση και επιλέγετε το ρόλο του θύματος.

Οι λύσεις

*Το να αρνηθείτε μια εργασία, δεν σημαίνει ότι είστε ανίκανοι να τη διεκπεραιώσετε. Αν λέτε συνεχώς ναι και αναλαμβάνετε περισσότερες ευθύνες από αυτές που σας αναλογούν, τότε ίσως φανείτε ανεπαρκείς.

*Θέστε τα όριά σας και απαιτήστε να γίνουν σεβαστά και από τον προϊστάμενό σας και από τους συναδέλφους σας.

*Αρνηθείτε ευγενικά, αν σας φορτώνουν περισσότερη δουλειά από αυτήν που σας αναλογεί. Μην μπείτε στη διαδικασία να απολογηθείτε που δεν μπορείτε να κάνετε αυτό που σας λένε. Απλώς πείτε «δεν μπορώ να την αναλάβω».

* Αν δυσκολεύεστε να απαντήσετε, ζητήστε λίγο χρόνο από τον άλλο για να το σκεφτείτε. Έτσι, θα μπορέσετε να αρνηθείτε με επιχειρήματα.

*Αν δεν αισθάνεστε άνετα όταν αρνείσθε, εκφράστε τη συμπάθεια και την κατανόηση στο συνάδελφο ή τον διευθυντή σας και εξηγήστε του τους λόγους της άρνησής σας εμμένοντας σε αυτή. Η τεχνική να επιμένετε στην επανάληψη της άρνησής σας μπορεί να έχει αποτέλεσμα απέναντι σε συναισθηματικούς εκβιασμούς ή στην επιμονή των ανωτέρων σας.

*Μη φοβάστε ότι θα φανείτε αυθάδεις με την άρνηση σας. Δεν είναι απαραίτητο ότι γίνεστε επιθετικοί ή αγενείς λέγοντας όχι. Σκεφτείτε πως όταν δεν αρνείστε μπορεί να μην πληγώνετε τον άλλον, αλλά πληγώνετε τον εαυτό σας.

*Αν σας αναθέτουν συνέχεια μια δουλειά που δεν σας ταιριάζει, ενημερώστε τους ανωτέρους σας για τις προτιμήσεις σας.

 

 Το πρόβλημα: Έχω κακές σχέσεις με τους συναδέλφους μου

Οι καλές σχέσεις σάς βοηθούν να δουλεύετε με περισσότερο κέφι και να αποδίδετε καλύτερα. Όταν υπάρχουν συγκρούσεις και προστριβές, δημιουργείται ένα δυσάρεστο κλίμα, ενώ νιώθετε ότι δεν «σας χωράει το γραφείο». Είναι στο χέρι σας, ωστόσο, να λύσετε τυχόν διενέξεις και να αποκαταστήσετε το καλό κλίμα, αρκεί να έχετε τη θέληση και να δουλέψετε για αυτό.

Οι λύσεις

*Μάθετε ν’ ακούτε προσεκτικά τους άλλους. Αφήνοντας το συνομιλητή σας να σας παρουσιάσει τις θέσεις του, δείχνετε ότι τον σέβεστε. Μην αποκλείετε εκ των προτέρων το ενδεχόμενο να έχει δίκιο ο συνομιλητής σας, και όχι εσείς. Προσπαθήστε να κατανοήσετε την άποψή του, για να λυθούν τυχόν παρεξηγήσεις. Αν δεν την κατανοείτε, κάνετέ του ερωτήσεις.

*Αναγνωρίστε τις ανησυχίες του. Πείτε ότι καταλαβαίνετε τη θέση του, αλλά στηρίξτε τις δικές σας, τονίζοντάς του ότι βλέπετε τα πράγματα διαφορετικά.

*Μιλήστε χρησιμοποιώντας επιχειρηματολογία που βασίζεται πάνω σε πραγματικά γεγονότα. Αποφεύγετε την κατηγορία και την κριτική.

*Μη συνομιλείτε όταν είστε θυμωμένοι. Αναφέρετε ότι είστε θυμωμένοι και ότι προτιμάτε να συνεχίσετε τη συζήτηση αργότερα, όταν ηρεμήσετε.

*Κάντε αυτοκριτική και αποδεχτείτε τα λάθη σας.

*Ρωτήστε τη γνώμη των υπολοίπων συναδέλφων σας. Ένας τρίτος είναι συνήθως πιο αντικειμενικός κριτής των πραγμάτων.

*Δείξτε πρόθυμοι για συνεργασία και μην είστε κακοπροαίρετοι ότι δεν θα τα πάτε καλά.

  • Να είστε ευγενικοί με τους άλλους. Ένα χαμόγελο, μια λέξη συμπάθειας μπορεί να σας φέρει πιο κοντά.

  • Μην είστε συγκεντρωτικοί, αυταρχικοί ή αυστηροί. Αυτά τα τρία χαρακτηριστικά απομακρύνουν τους άλλους.

  • Αποφύγετε να συμμετέχετε σε κουτσομπολιά και υποστηρίζετε τους συναδέλφους σας όταν χρειάζεται.

  • Μάθετε να εργάζεστε ομαδικά, να έχετε ομαδικό πνεύμα και να υποχωρείτε όταν οι συνθήκες το απαιτούν.

 Το πρόβλημα : Δεν μπορώ να οργανώσω σωστά το χρόνο μου

Η σωστή κατανομή χρόνου θα σας βοηθήσει να αντεπεξέλθετε στις απαιτήσεις της δουλειάς και να μειώσετε το στρες.

Οι λύσεις

*Τακτοποιήστε το γραφείο και οργανώστε το χώρο. Αν επικρατεί ακαταστασία, χάνετε πολύ χρόνο ψάχνοντας να βρείτε αυτά που χρειάζεστε.

* Αφιερώστε λίγο χρόνο για να κάνετε ένα πλάνο εργασίας. Καταγράψτε και αξιολογήστε τις προτεραιότητές σας. Ιεραρχήστε τις εργασίες που έχετε να κάνετε και καταρτίστε το πρόγραμμα έτσι ώστε να τελειώνετε πρώτα τις πιο σημαντικές.

*Αποφύγετε να κάνετε πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Δεν θα τελειώσετε περισσότερη δουλειά σε λιγότερη ώρα, αλλά λιγότερη δουλειά και όχι αποτελεσματικά.

*Ξεκινήστε με ό,τι μισείτε να κάνετε. Όσο πιο γρήγορα τελειώσετε, τόσο το καλύτερο για σας.

*Αφιερώστε λίγο χρόνο στο τέλος της ημέρας για να σημειώσετε τις δουλειές που πρέπει να κάνετε την επόμενη. Μην προσπαθείτε να τακτοποιήσετε όλες τις εκκρεμότητές σας σε μία μέρα. Ούτε η Ρώμη χτίστηκε σε μία μέρα! Σκεφτείτε ότι υπάρχει και η αυριανή μέρα για να ολοκληρώσετε τις δουλειές σας.

*Αν, παρά τις προσπάθειές σας, δεν τα βγάζετε πέρα με το φόρτο εργασίας σας μέσα στα όρια του εργασιακού ωραρίου σας, τότε θα πρέπει να συζητήσετε με τον προϊστάμενό σας για την εξεύρεση κάποιας λύσης.

Share this post

PinIt
submit to reddit
scroll to top