Μπάσκετ και ποδόσφαιρο: πώς θα αποφύγετε τραυματισμούς

1-1.jpg

Το μπάσκετ αλλά και το ποδόσφαιρο είναι δύο τα πιο δημοφιλή αθλήματα όμως αν δεν προσέξετε τα ατυχήματα είναι πιθανά. Διαβάστε πως θα τα αποφύγετε.μπάσκετ ποδόσφαιρο τραυματισμοί

Οι τραυματισμοί στο μπάσκετ μπάσκετ ποδόσφαιρο τραυματισμοί 

* Όσοι παίζουν επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά μπάσκετ σίγουρα γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι ο No1 τραυματισμός είναι τα διαστρέμματα. Προκαλείται από κακό πάτημα στο έδαφος, από “προσγείωση” του παίκτη στο πόδι κάποιου συναθλητή ή ακόμη και από ακατάλληλα παπούτσια που δεν προστατεύουν τον αστράγαλο και γενικά το πόδι.

* Ο τραυματισμός στο γόνατο και κυρίως ο τραυματισμός των μηνίσκων παρουσιάζει αυξημένη συχνότητα στο μπάσκετ. Τα άλματα αλλά και οι απότομες κινήσεις και πατήματα συμβάλλουν αρνητικά σε αυτού του είδους τους τραυματισμούς. Ακόμη κακώσεις στη μέση, θλάσεις,  αλλά και προβλήματα στους προσαγωγούς κατέχουν μια… περίοπτη θέση στους τραυματισμούς του μπάσκετ.

* Οι περισσότεροι παίκτες κατά τη διάρκεια του μπάσκετ έχουν χτυπήσει από την ίδια…την μπάλα από κακή πάσα συμπαίκτη ή από ριμπάουντ. Αποτέλεσμα; Κάκωση σε κάποιο από τα δάχτυλα, πρήξιμο λόγω φλεγμονής ή ακόμη και εξάρθρωση. Εξάρθρωση ώμου, φλεγμονή στον αγκώνα, αλλά και θλάσεις στους δελτοειδείς συμπληρώνουν την μακρά λίστα των τραυματισμών.

Πως θα αποφύγετε τον τραυματισμό:

*Κάντε σωστή και ολοκληρωμένη προθέρμανση τουλάχιστον για 20 λεπτά. Προθερμάνετε διάφορα σημεία του σώματος, δίνοντας περισσότερη έμφαση σε σημεία που είναι ευπαθή ή έχουν υποστεί στο παρελθόν τραυματισμό. Κάντε διατάσεις, τζόκινγκ, ασκήσεις για μέση, πόδια, χέρια και 5-10 λεπτά σουτάκια πριν το παιχνίδι.

*Αν επανέρχεστε μετά από τραυματισμό που σας κράτησε εκτός για πάνω από 1 μήνα κάντε μεγαλύτερης διάρκεια προθέρμανση και αποφύγετε τα παιχνίδια έντονου ανταγωνισμού για λίγες ημέρες έως ότου αποκτήσετε και πάλι τη φόρμα σας αλλά και αυτοπεποίθηση.

*Φορέστε παπούτσια που προστατεύουν τον αστράγαλο και το γόνατο από τους κραδασμούς. Επιλέξτε μπασκετικά παπούτσια για μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι περισσότεροι τραυματισμοί συμβαίνουν με ακατάλληλα παπούτσια για μπάσκετ ή με αθλητικά παπούτσια που είναι φθαρμένα στη σόλα με αποτέλεσμα ο παίκτης να γλιστράει και να τραυματίζεται συχνά.

* Αν το ευάλωτο σημείο στο σώμα σας είναι ο αστράγαλος, τότε χρησιμοποιήστε επιστραγαλίδα και αν επανέρχεστε από τραυματισμό στον αστράγαλο φορέστε ενισχυμένη επιστραγαλίδα για μεγαλύτερη ασφάλεια. Ακόμη η επιγονατίδα βοηθάει τα καταπονημένα γόνατα.

*Για μεγαλύτερη αντοχή στο παιχνίδι γυμνάστε τους τετρακέφαλους, τους προσαγωγούς αλλά και τους οπίσθιους μηριαίους.

Ποδόσφαιρο μπάσκετ ποδόσφαιρο τραυματισμοί 

Οι τραυματισμοί…

* Ο σημαντικότερος και συχνότερος  τραυματισμός στο ποδόσφαιρό είναι στο γόνατο. Το ποδόσφαιρο είναι ο Βασιλιάς των αθλημάτων,  αλλά και ο Βασιλιάς σε τραυματισμούς των κάτω άκρων. Επιγονατίδα, χιαστοί και πλάγιοι σύνδεσμοι και τραυματισμοί στους μηνίσκους βρίσκονται στην πρώτη θέση με διαφορά από άλλου είδους κακώσεις.

* Αν η προθέρμανση του αθλητή δεν έχει γίνει σωστά τότε είναι πολύ πιθανός ένας τραυματισμός στους προσαγωγούς (θλάση προσαγωγού). Σε έναν αγώνα ποδοσφαίρου οι προσαγωγοί έχουν μεγάλη δουλειά λόγω της φύσης τους αθλήματος, γι’ αυτό αν δεν προσέξει κάποιος κατά την προθέρμανση ο τραυματισμός είναι αρκετά πιθανός.

* Τέλος στο ποδόσφαιρο λόγω μάλιστα και των σκληρών “μαχών” που γίνονται (συγκρούσεις παικτών, σπρωξίματα, απότομο πέσιμο στο γήπεδο …) παρουσιάζονται κατάγματα σε διάφορα σημεία του σώματος.

Έτσι θα γλιτώσετε τους τραυματισμούς:

*Όπως και στο μπάσκετ έτσι και στο ποδόσφαιρο η σωστή προθέρμανση είναι το Α και το Ω. Κάντε προθέρμανση στις ευαίσθητες περιοχές, αλλά και γενικότερα σε όλο σώμα δίνοντας έμφαση στα κάτω άκρα. Η προθέρμανση να περιλαμβάνει ασκήσεις παρόμοιες με τις κινήσεις που κάνουμε κατά την άθληση μας στο ποδόσφαιρο.

*Κάντε διατάσεις πριν τον αγώνα για να έχετε ελαστικότητα στους μυς. Με τις διατάσεις θα αποφύγετε επιπόλαιους τραυματισμούς και θλάσεις.

*Κάντε γυμναστική 2-3 φορές την εβδομάδα με ασκήσεις που ενδυναμώνουν το μυοσκελετικό σύστημα (βάρη και λάστιχα) για να αποφύγετε κατάγματα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

*Αν αγωνίζεστε με χαμηλές θερμοκρασίες τότε οι τραυματισμοί είναι πιο πιθανοί γιατί οι μύες δεν έχουν ζεσταθεί πλήρως. Αγοράστε τον απαραίτητο ρουχισμό για τα κάτω άκρα.

*Να φοράτε σωστά ποδοσφαιρικά παπούτσια που να έχουν δεθεί με τον κατάλληλο τρόπο για την αποφυγή τραυματισμών.

Share this post

PinIt
submit to reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

scroll to top