Καφές: 7 σημάδια ότι το παρακάνατε

black-coffee.jpg

Οι παρενέργειες από την υψηλή κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να εντοπίζονται δύσκολα, αλλά είναι αρκετά ύπουλες και επικίνδυνες….

  1. Έχετε άγχος

Καθώς προετοιμάζεστε για κάποια μεγάλη παρουσίαση ή deadline ενός project στη δουλειά σας, λογικό είναι να νιώσετε την ανάγκη να καταναλώσετε λίγες παραπάνω κούπες καφέ. Βέβαια, το National Institute of Mental Health αποτρέπει την κατανάλωση καφεΐνης σε ανθρώπους που υποφέρουν από άγχος και στρες. Σύμφωνα με έρευνες, ο καφές μπορεί να πολλαπλασιάσει και να χειροτερέψει τα συμπτώματα που δημιουργεί το άγχος, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, και οι αυξημένες ορμόνες του στρες.

  1. Πονάει το στομάχι σας

Πολλές φορές, όταν σας πονάει το στομάχι σας, υποθέτετε ότι οφείλεται σε κάτι που φάγατε. Γνωρίζατε όμως ότι μπορεί να οφείλεται στον πολύ καφέ; Το 2017, Ευρωπαίοι επιστήμονες συμπέραναν ότι κάποιες συγκεκριμένες ουσίες του καφέ, προκαλούν την έκκριση στομαχικού οξέος από τα κύτταρα του στομαχιού. Με ένα απλό φάρμακο κατά του στομαχόπονου θα ανακουφιστείτε για λίγο, αλλά θα είναι πιο αποτελεσματικό μακροπρόθεσμα αν μειώσετε την κατανάλωση του καφέ.

  1. Η καρδιά σας χτυπάει σε υψηλούς ρυθμούς

Το συναίσθημα του να χτυπάει πολύ γρήγορα η καρδιά σας, είναι αρκετά τρομακτικό. Τη νιώθετε σαν να προσπαθεί να βγει από το κλουβί της. Οι αυξημένοι χτύποι της καρδιάς μπορούν να είναι αποτέλεσμα πολλών αιτιών, με την υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης να είναι μία από αυτές, καθώς και νικοτίνης και αλκοόλ. Σε μερικές περιπτώσεις, οι γρήγοροι χτύποι της καρδιάς μπορούν να οδηγήσουν σε ζάλη, και πιο σπάνια σε λιποθυμία. Αν θέλετε να αποφύγετε αυτές τις παρενέργειες, μειώστε τις κούπες καφέ που πίνετε ανά ημέρα.

  1. Έχετε διάρροια

Αποτελεί κοινή αλήθεια το γεγονός ότι ο καφές λειτουργεί και ως καθαρτικό. Αν πίνετε περισσότερες από δύο κούπες την ημέρα όμως, θα το πληρώσετε διπλά: είναι πολύ πιθανό να εμφανίσετε διάρροια. Γι’ αυτό κόψτε τον καφέ αν θέλετε να μειώσετε τις επώδυνες επισκέψεις στην τουαλέτα.

  1. Έχετε αυπνίες

Η αυπνία είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό σημάδι ότι το έχετε παρακάνει με τον καφέ. Όσο κι αν νομίζετε ότι σας βοηθάει να μένετε ξύπνιοι, άλλο τόσο σας βοηθάει να παραμένετε ξύπνιοι και όταν δεν το επιθυμείτε, την ώρα του ύπνου. Η υπερβολική καφεΐνη είναι ικανή να καταστρέψει το βιολογικό σας ρολόι. Ακόμα κι αν ήπιατε την τελευταία κούπα καφέ νωρίς το απόγευμα, η επίδρασή του μπορεί να κρατήσει για αρκετές ώρες αργότερα, μέχρι να φύγει τελείως από τον οργανισμό σας. Ως εκ τούτου, είναι πολύ πιθανό να μην κοιμάστε καλά, να ξυπνάτε πολύ συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας και συνολικά, να χάσετε κάποιες ώρες από το 8ωρο του ύπνου σας. Για να αποφύγετε τις αυπνίες, καλύτερα να πιείτε τον τελευταίο καφέ τουλάχιστον 6-7 ώρες νωρίτερα από την ώρα που πέφτετε για ύπνο.

Διαβάστε ακόμη

Τα 6 άγνωστα οφέλη του καφέ που πρέπει να μάθετε

  1. Έχετε νευρικότητα

Από τη μία, ο καφές μπορεί να σας κρατά σε εγρήγορση, αλλά από την άλλη, αυτή η εγρήγορση μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε νευρικότητα. Η καφεΐνη μπορεί να επιταχύνει το κεντρικό νευρικό σας σύστημα και έτσι να σας δημιουργήσει μια αυξημένη νευρικότητα.

  1. Έχετε πονοκεφάλους

Μία συνηθισμένη ποσότητα καφεΐνης, μπορεί να σας ανακουφίσει από τον πονοκέφαλο, αλλά αν το παρακάνετε, θα έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα. Αν και ο καφές προτείνεται ως εναλλακτική λύση στα χάπια παρακεταμόλης κατά του πονοκεφάλου, ο πολύς καφές σε μικρό χρονικό διάστημα, θα σας δημιουργήσει συμπτώματα πονοκεφάλου, εξάντλησης κ.ά.

Share this post

PinIt
submit to reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

scroll to top