Πόσες ώρες ύπνου πρέπει να κοιμάμαι; Τι λένε οι ειδικοί

man-sleeping.jpg

Οκτώ ώρες ύπνου κάθε βράδυ μπορούν να λειτουργήσουν προστατευτικά έναντι της εμφάνισης νόσου Αλτσχάιμερ μετέπειτα στη ζωή μας…Αλτσχάιμερ ύπνος ώρες

…υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύουν στο επιστημονικό έντυπο Perspectives on Psychological Science.Αλτσχάιμερ ύπνος ώρες

Ειδικότερα, ο ήρεμος και ποιοτικός ύπνος στα νεανικά χρόνια και τη μέση ηλικία επιτρέπει στον εγκέφαλο να εδραιώσει τις πληροφορίες που λαμβάνει κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενισχύοντας έτσι τη μνήμη και τη μάθηση.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν λοιπόν ότι ο καλός ύπνος στα κρίσιμα αυτά χρόνια μπορεί να είναι προγνωστικός δείκτης της καλύτερης πνευματικής λειτουργίας στην τρίτη ηλικία, ενώ μπορεί να καθυστερήσει ή και να προλάβει την απώλεια της μνήμης που σχετίζεται με τα γηρατειά.

Πιο αναλυτικά, ο Δρ Μάικλ Σκαλλιν και οι συνεργάτες του στο Εργαστήριο Νευροεπιστήμης και Γνωστικότητας του Ύπνου στο Πανεπιστήμιο Μπέιλορ του Τέξας, μελέτησαν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία από τα τελευταία 50 χρόνια έρευνας στον τομέα του ύπνου.

Συγκεκριμένα, εντόπισαν περισσότερες από 200 μελέτες από το 1967 και έπειτα, οι οποίες κατέγραφαν αναλυτικά τη διάρκεια του ύπνου, πόσο χρόνο χρειάζονταν οι συμμετέχοντες για να αποκοιμηθούν, πόσες φορές ξυπνούσαν κατά τη διάρκεια του ύπνου και πόσο κουρασμένοι αισθάνονταν κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Τα αποτελέσματα στη συνέχεια συνδυάστηκαν με αυτά μελετών για την λειτουργικότητα του εγκεφάλου και πειράματα που είχαν γίνει ως προς την επίπτωση που έχει στον εγκέφαλο η στέρηση του ύπνου, διάφορα φάρμακα και ο ύπνος σύντομης διάρκειας.

Τελικά, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα οφέλη ενός καλού βραδινού ύπνου, ειδικά για τα άτομα 18-29 ετών, είναι «αλάνθαστα».

Ο καλός ύπνος σχετίστηκε με την γενικότερη κατάσταση της υγείας του ανθρώπου, με εκείνους που κοιμούνται επαρκώς να έχουν καλύτερη πνευματική υγεία, λιγότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαροι, να μην κινδυνεύουν από υπέρταση, υπερχοληστερολαιμία, διαβήτη τύπου ΙΙ, παράγοντες που σχετίζονται με την εξασθένηση της μνήμης.

Κι ενώ η μείωση της ποσότητας και της ποιότητας του ύπνου με την πάροδο της ηλικίας είναι φυσιολογική, οι ερευνητές εξηγούν ότι, ο καλός ύπνος σε νεαρή και στη μέση ηλικία μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της απώλειας της μνήμης.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η παρατήρηση ότι ακόμα κι ένας σύντομος υπνάκος το μεσημέρι είναι ικανός να ενισχύσει τη μνήμη και να προλάβει την πνευματική εξασθένηση.

πηγή: in.gr

Share this post

PinIt
submit to reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

scroll to top