Μια συνήθεια που ίσως δεν γνωρίζετε ότι σκοτώνει

question-man.png

Κόψατε το κάπνισμα ή αποφεύγετε το τσιγάρο και είστε σίγουροι για την υγεία σας; Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι  ίσως κινδυνεύετε από μια άλλη κακή συνήθεια για την υγεία σας, διαβάστε τι συμβουλεύουν… κάπνισμα καθισιτκή ζωή άσκηση 

Η αδράνεια λένε οι ειδικοί ότι σκοτώνει όπως το κάπνισμα. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών η έλλειψη σωματικής άσκησης ευθύνεται για εκατομμύρια θανάτους ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου για όσους θανάτους ευθύνεται και το κάπνισμα.κάπνισμα καθισιτκή ζωή άσκηση 

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα το ένα τρίτο περίπου των ενηλίκων δεν ασκούνται όσο πρέπει  και προτιμούν την καθιστική ζωή  με αποτέλεσμα 5,3 εκατ. θανάτους ετησίως από το καθισιό! Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 10% όλων των θανάτων παγκοσμίως.

Η σωματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι αναγκαία για την υγεία μας και τον οργανισμό, αλλά παρόλα αυτά όλο και περισσότεροι άνθρωποι τείνουν να ασκούνται όλο και πιο λίγο και να περνάνε ώρες στον καναπέ ή στην οθόνη του υπολογιστή τους.

Για να μιλήσουμε αριθμητικά η έλλειψη άσκησης ευθύνεται για το 6% των προβλημάτων που σχετίζονται με την καρδιά, για  το 7% των περιπτώσεων διαβήτη τύπου 2 και το 10% ορισμένων μορφών καρκίνου. Ο περιορισμός της καθιστικής ζωής κατά 10% θα μπορούσε σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών  να μειώσει τουλάχιστον στο μισό εκατομμύριο τους θανάτους κάθε χρόνο.

Ερευνητές από διάφορες χώρες, δημοσίευσαν μία σειρά από σχετικές μελέτες στο ιατρικό περιοδικό The Lancet, στο οποίο επισημαίνεται ότι πρόκειται για ένα πρόβλημα που λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πανδημία. Τονίζουν ακόμη την ανάγκη ενημέρωσης του κόσμου για τις συνέπειες της καθιστικής ζωής καθώς και για την ανάγκη λήψης μέτρων από τις κυβερνήσεις με τη δημιουργία περισσότερων χώρων περιπάτου, καλύτερους και μεγαλύτερους ποδηλατοδρόμους, περισσότερη γυμναστική στα σχολεία κ.α.

Τι να κάνετε κάπνισμα καθισιτκή ζωή άσκηση

Οι επιστήμονες συμβουλεύουν τους  ενήλικους  να κάνουν τουλάχιστον δυόμισι ώρες ήπιας άσκησης την εβδομάδα (γρήγορο περπάτημα, ποδήλατο, κηπουρική κτλ) κατανεμημένη μέσα στην εβδομάδα  λ.χ. σε μισή ώρα την  ημέρα για πέντε μέρες την εβδομάδα.

Share this post

PinIt
submit to reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

scroll to top