Γνωρίστε την συναρπαστική ιστορία του αυτοκινήτου

CCHISTORY.png

Η ιστορία των αυτοκινήτων από τότε που ανακαλύφθηκαν μέχρι τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο…

Το αυτοκίνητο ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά και τελειοποιήθηκε στη Γερμανία και τη Γαλλία στα τέλη του 1800, αν και οι Αμερικανοί γρήγορα ήρθαν να κυριαρχήσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία στο πρώτο μισό του εικοστού αιώνα. Ο Henry Ford καινοτόμησε με τεχνικές μαζικής παραγωγής που έγιναν μόνιμες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Ford, η General Motors και η Chrysler εμφανίστηκαν ως οι 3 κορυφαίες εταιρείες αυτοκινήτων μέχρι τη δεκαετία του 1920. Οι κατασκευαστές διοχέτευαν τους πόρους τους στο στρατό κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου και στη συνέχεια η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη και την Ιαπωνία αυξήθηκε για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση. Έως το 1980 έχουμε την άνοδο της Ιαπωνίας ως της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας .

Αν και το αυτοκίνητο είχε τις μεγαλύτερες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, αρχικά τελειοποιήθηκε στη Γερμανία και τη Γαλλία προς τα τέλη του 19ου αιώνα από τους Gottlieb Daimler, Karl Benz, Nicolaus Otto και Emile Levassor.

Πότε εφευρέθηκαν αυτοκίνητα;

Η Mercedes του 1901, σχεδιασμένη από τον Wilhelm Maybach για την Daimler Motoren Gesellschaft, αξίζει να αναγνωριστεί ότι είναι η πρώτη σύγχρονη μηχανή με όλα τα απαραίτητα.

Ο κινητήρας των τριάντα πέντε ιπποδύναμων ζύγιζε μόλις δεκατέσσερις λίβρες ανά ιπποδύναμη και πέτυχε τελική ταχύτητα πενήντα τριών μιλίων ανά ώρα. Μέχρι το 1909, με το πιο ολοκληρωμένο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η Daimler απασχολούσε περίπου εκατόν δεκαεπτά εργαζομένους για να παράγει λιγότερα από χίλια αυτοκίνητα ετησίως.

Το κεντρικό πρόβλημα της τεχνολογίας της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά την πρώτη δεκαετία του εικοστού αιώνα θα ήταν ο συνδυασμός του προηγμένου σχεδιασμού της Mercedes του 1901 με τη μέτρια τιμή και τα χαμηλά λειτουργικά έξοδα των αυτοκινήτων της Olds.

Henry Ford και William Durant

Οι μηχανικοί ποδηλάτων J. Frank και Charles Duryea του Σπρίνγκφιλντ της Μασαχουσέτης, είχαν σχεδιάσει το πρώτο επιτυχημένο αμερικανικό αυτοκίνητο βενζίνης το 1893. Στη συνέχεια κέρδισαν τον πρώτο αμερικανικό αγώνα αυτοκινήτων το 1895 και συνέχισαν με την την πρώτη πώληση ενός αμερικανικού βενζινοκίνητου αυτοκινήτου το την επόμενη χρονιά.

Τριάντα Αμερικανοί κατασκευαστές παρήγαγαν 2.500 αυτοκίνητα οχήματα το 1899 και περίπου 485 εταιρείες εισήλθαν στην αυτοκινητοβιομηχανία την επόμενη δεκαετία. Το 1908 ο Henry Ford παρουσίασε το Model T και ο William Durant ίδρυσε την General Motors.

Οι νέες εταιρείες λειτουργούσαν σε μια αγορά άνευ προηγουμένου με ένα ακριβό είδος καταναλωτικού αγαθού. Με την τεράστια χερσαία έκταση και με μια ενδοχώρα με διασκορπισμένους και απομονωμένους οικισμούς, οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν πολύ μεγαλύτερη ανάγκη για παραγωγή αυτοκινήτων από τα έθνη της Ευρώπης. Εξασφαλίστηκε επίσης μεγάλη ζήτηση, από το σημαντικά υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα και την πιο δίκαιη κατανομή εισοδήματος από τις ευρωπαϊκές χώρες.

Το Μοντέλο Τ

Δεδομένης της αμερικανικής παράδοσης, ήταν επίσης αναπόφευκτο να παράγονται περισσότερα αυτοκίνητα και σε χαμηλότερες τιμές από ό, τι στην Ευρώπη. Η απουσία δασμολογικών εμποδίων μεταξύ των κρατών ενθάρρυνε τις πωλήσεις σε μια ευρεία γεωγραφική περιοχή. Οι φτηνές πρώτες ύλες και η χρόνια έλλειψη ειδικευμένου εργατικού δυναμικού ενθάρρυναν νωρίς τη μηχανοποίηση των βιομηχανικών διαδικασιών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Αυτό με τη σειρά του απαιτούσε την τυποποίηση των προϊόντων και είχε ως αποτέλεσμα την παραγωγή πολλών προϊόντων όπως πυροβόλα όπλα, ραπτομηχανές, ποδήλατα και πολλά άλλα είδη. Το 1913, οι Ηνωμένες Πολιτείες παρήγαγαν περίπου 485.000 μηχανοκίνητα οχήματα από τα  606.124 που παρήχθησαν παγκοσμίως.

Η Ford Motor Company ξεπέρασε σημαντικά τους ανταγωνιστές της στο συνδυασμό του υπερσύγχρονου σχεδιασμού με τη μέτρια τιμή. Το έντυπο Cycle and Automobile Trade Journal αποκαλούσε το τετρακύλινδρο, δεκαπέντε ίππων ιπποδύναμης, Ford μοντέλο N (1906-1907) «την πρώτη μηχανή χαμηλού κόστους που κινείται από έναν κινητήρα αερίου με κυλίνδρους». Χάρη στις πολλές παραγγελίες, η Ford εγκατέστησε στα εργοστάσια της έναν βελτιωμένο εξοπλισμό παραγωγής και μετά το 1906 κατάφερε να πραγματοποιεί παραδόσεις εκατό αυτοκινήτων την ημέρα.

Ενθαρρυμένος από την επιτυχία του Model N, ο Henry Ford ήταν αποφασισμένος να κατασκευάσει ένα ακόμα καλύτερο «αυτοκίνητο για το πλήθος». Το τετρακύλινδρο με ιπποδύναμη 20 ίππων Model T, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1908, και η τιμή του έφθανε στα 825 $.

Οι τεχνικές μαζικής παραγωγής της Ford υιοθετήθηκαν γρήγορα από άλλους αμερικανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. (Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν άρχισαν να τις χρησιμοποιούν μέχρι τη δεκαετία του 1930.

Ο αριθμός των ενεργών κατασκευαστών αυτοκινήτων μειώθηκε από 253 το 1908 σε 44 μόνο το 1929, με περίπου το 80 τοις εκατό της παραγωγής της βιομηχανίας να αντιπροσωπεύεται από τη Ford, την General Motors και την Chrysler. Οι περισσότεροι από τους εναπομείναντες ανεξάρτητους εξαφανίστηκαν στη Μεγάλη Ύφεση.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων

Μέχρι το 1927, η ζήτηση για αντικατάσταση των παλιών αυτοκίνητων ξεπερνούσε τη ζήτηση από τους ιδιοκτήτες που αγόραζαν για πρώτη φορά αυτοκίνητο. Δεδομένων των εισοδημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούσαν πλέον να βασίζονται σε μια αναπτυσσόμενη αγορά. Οι πωλήσεις με δόσεις είχαν ξεκινήσει από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων μέτριας τιμής το 1916 για να ανταγωνιστούν το μοντέλο Τ και μέχρι το 1925 περίπου τα τρία τέταρτα όλων των νέων αυτοκινήτων αγοράστηκαν μέσω πίστωσης.

Παρόλο που μερικά ακριβά είδη, όπως πιάνα και ραπτομηχανές, είχαν πωληθεί εγκαίρως πριν από το 1920, η πώληση αυτοκινήτων με δόσεις κατά τη δεκαετία του 20 ήταν εκείνη που καθιέρωσε την αγορά ακριβών καταναλωτικών αγαθών με πίστωση ως συνήθεια της μεσαίας τάξης και βασικό στοιχείο της αμερικανικής οικονομίας.

Η GM εισάγει τον πρωτοποριακό σχεδιασμό

Ο κορεσμός της αγοράς συνέπεσε με την τεχνολογική στασιμότητα: Τόσο στην τεχνολογία προϊόντων όσο και στην παραγωγή, η καινοτομία έπαψε να υφίσταται. Οι υπόλοιπες καινοτομίες – λ.χ. η κατασκευή κιβωτίων αυτόματων ταχυτήτων – ήρθαν τη δεκαετία του 1930. Επιπλέον, με ορισμένες εξαιρέσεις, τα αυτοκίνητα κατασκευάζονταν με τον ίδιο τρόπο στις αρχές της δεκαετίας του 1950 όπως στη δεκαετία του 1920.

Για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του κορεσμού της αγοράς και της τεχνολογικής στασιμότητας, η General Motors υπό την ηγεσία του Alfred P. Sloan, Jr., στη δεκαετία του 1920 και του 1930 καινοτόμησε δίνοντας μια νέα έμφαση στο στυλ των αυτοκινήτων.

Η φιλοσοφία του Sloan ήταν ότι «το πρωταρχικό αντικείμενο της εταιρείας… ήταν να κερδίσει χρήματα, όχι μόνο να κάνει αυτοκίνητα. Έτσι, η μηχανική άρχισε να έρχεται σε δεύτερη μοίρα και να εξαρτάται τις επιταγές των στιλιστών και των λογιστών που μπορούν να μειώνουν το κόστος παραγωγής.

Παρόλο που οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέρρευσαν κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης, ο Sloan μπορούσε να καυχηθεί ότι η GM διατήρησε την ηγετική θέση της βιομηχανίας μέχρι το 1986, όταν η Ford ξεπέρασε τα κέρδη της.

Ο Β ‘Παγκόσμιος Πόλεμος και η αυτοκινητοβιομηχανία

Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε παίξει κριτικό ρόλο στην παραγωγή στρατιωτικών οχημάτων και πολεμικού υλικού στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, εκτός από την παραγωγή πολλών εκατομμυρίων στρατιωτικών οχημάτων, οι αμερικανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων κατασκεύαζαν περίπου εβδομήντα πέντε βασικά στρατιωτικά αντικείμενα, τα περισσότερα από τα οποία δεν σχετίζονται με το μηχανοκίνητο όχημα. Αυτά τα υλικά είχαν συνολική αξία 29 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το ένα πέμπτο της πολεμικής παραγωγής του έθνους.  Επειδή η κατασκευή οχημάτων για τους πολίτες σταμάτησε το 1942, ενώ ελαστικά και η βενζίνη περιορίστηκαν, τα ταξίδια με αυτοκίνητα μειώθηκαν δραματικά κατά τα χρόνια του πολέμου.

Share this post

PinIt
submit to reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

scroll to top