Ανανάς: η διατροφική του αξία και τα άγνωστα οφέλη του

ananas.jpg

Γνωρίζετε ότι ο ανανάς μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Γνωρίστε τα απίστευτα οφέλη του εξωτικού αυτού φρούτου

Ενισχύει το ανοσοποιητικό

Ο ανανάς αποτελεί μέρος της παραδοσιακής ιατρικής εδώ και αιώνες. Περιέχει μια μεγάλη ποικιλία βιταμινών, ανόργανων συστατικών και ενζύμων όπως η βρομελίνη που μπορούν να ενισχύσουν συλλογικά την ανοσία και να καταστείλουν τη φλεγμονή στον οργανισμό.

Σε μια μελέτη εννέα εβδομάδων οι ειδικοί μελέτησαν 98 υγιή παιδιά, που είτε δεν κατανάλωναν ανανά, είτε έτρωγαν λίγο ανανά (140 γραμμάρια) ή πολύ (280 γραμμάρια). Οι ειδικοί παρακολουθούσαν καθημερινά τα παιδιά για να δουν αν ο ανανάς ενίσχυσε το ανοσοποιητικό τους.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης τα παιδιά που έτρωγαν ανανά είχαν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο τόσο ιογενών όσο και βακτηριακών λοιμώξεων.

Επίσης, τα παιδιά που έτρωγαν τον περισσότερο ανανά είχαν περίπου τέσσερις φορές περισσότερα λευκά αιμοσφαίρια, δηλαδή τα κύτταρα που καταπολεμούν τις ασθένειες από ό, τι οι άλλες δύο ομάδες.
Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά με λοίμωξη ανέκαμψαν σημαντικά πιο γρήγορα ενώ έλαβαν συμπλήρωμα βρομελίνης, σε σύγκριση με μια τυπική θεραπεία ή συνδυασμό των δύο.

Επιπλέον, μελέτες έχουν δείξει ότι η βρωμελίνη μπορεί να μειώσει τους δείκτες φλεγμονής.

Είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά

Ο ανανάς όχι μόνο είναι πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά, αλλά είναι επίσης γεμάτος με αντιοξειδωτικά.  Τα αντιοξειδωτικά είναι μόρια που βοηθούν το σώμα σας να καταπολεμήσει το οξειδωτικό στρες. Το οξειδωτικό στρες είναι μια κατάσταση στην οποία υπάρχουν πάρα πολλές ελεύθερες ρίζες στο σώμα. Αυτές οι ελεύθερες ρίζες αλληλεπιδρούν με τα κύτταρα του σώματος και προκαλούν βλάβες που συνδέονται με χρόνια φλεγμονή, εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα και πολλές ασθένειες.

Ο ανανάς είναι ιδιαίτερα πλούσιος σε αντιοξειδωτικά γνωστά ως φλαβονοειδή και φαινολικά οξέα . Επιπλέον, πολλά από τα αντιοξειδωτικά στον ανανά είναι δεσμευμένα. Αυτό επιτρέπει στα αντιοξειδωτικά να επιβιώσουν σε σκληρότερες συνθήκες στο σώμα και να παράγουν μακροχρόνιες επιδράσεις .

Προφυλάσσει τα οστά

Αυτό συμβαίνει γιατί είναι πλούσιος σε μαγγάνιο. Σε μια από τις μελέτες της, η Dr. Jeanne Freeland-Graves, καθηγήτρια Διαιτολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, έδειξε ότι οι γυναίκες που έπασχαν από οστεοπόρωση εμφάνιζαν περίπου 33% λιγότερο μαγγάνιο στο αίμα τους σε σχέση μ’ εκείνες που ήταν υγιείς. Το μαγγάνιο του ανανά απορροφάται γρήγορα από τον οργανισμό, ιδίως αν περιέχεται σε χυμό.

Μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα της αρθρίτιδας

Η αρθρίτιδα πλήττει πάνω από 54 εκατομμύρια ενήλικες μόνο στις ΗΠΑ. Υπάρχουν πολλοί τύποι αρθρίτιδας, αλλά οι περισσότεροι συνοδεύονται από φλεγμονή στις αρθρώσεις.

Δεδομένου ότι ο ανανάς περιέχει βρομελίνη, η οποία έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, θεωρείται ότι μπορεί να παρέχει ανακούφιση από τον πόνο σε όσους έχουν φλεγμονώδη αρθρίτιδα. Στην πραγματικότητα, έρευνα από τη δεκαετία του 1960 δείχνει ότι η βρομελίνη χρησιμοποιήθηκε για την ανακούφιση των συμπτωμάτων της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, ενός τύπου αρθρίτιδας που συνοδεύεται από φλεγμονή των αρθρώσεων.

Αρκετές πρόσφατες μελέτες έχουν εξετάσει την αποτελεσματικότητα της βρομελίνης στη θεραπεία της αρθρίτιδας. Μία μελέτη σε ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα διαπίστωσε ότι η λήψη ενός συμπληρώματος πεπτικού ενζύμου που περιέχει βρομελίνη βοήθησε στην ανακούφιση του πόνου τόσο αποτελεσματικά όσο τα κοινά φάρμακα αρθρίτιδας όπως η δικλοφαινάκη.

Επιπλέον, μια ανασκόπηση ανέλυσε την ικανότητα της βρομελίνης να θεραπεύει την οστεοαρθρίτιδα. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η βρομελίνη έχει τη δυνατότητα να ανακουφίσει τα συμπτώματα της αρθρίτιδας, ειδικά βραχυπρόθεσμα. Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν η βρομελίνη μπορεί να αποτελέσει μια μακροχρόνια θεραπεία για τα συμπτώματα αρθρίτιδας. Απαιτούνται μεγαλύτερες μελέτες προτού προταθεί η βρομελίνη για την ανακούφιση των συμπτωμάτων της αρθρίτιδας.

Βοηθά καλύτερη στην πέψη

Περιέχει ένζυμα που λειτουργούν ως χωνευτικά. Επιπλέον, έχει αντιφλεγμονώδη δράση, μειώνει τα μετεγχειρητικά οιδήματα και τις φλεγμονές.

Διατροφικό προφίλ

Στα 100 γρ. (2 φλιτζάνια ανανά): Θερμίδες: 49, Λίπος: <1γρ, Πρωτεΐνες: <1γρ, Κορ. Λίπος:        <1γρ., Υδατάνθρακες: 12 γρ., Νάτριο: 1 mg, Βιταμίνη C: 15 mg, Μαγγάνιο: 2 mg

Share this post

PinIt
submit to reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

scroll to top