Οι 6 πιο επιδραστικές διαφημιστικές καμπάνιες στην ιστορία του marketing

jairph-p50IgH7M6dY-unsplash.jpg

Από τη Nike μέχρι το ποτό που δίνει φτερά της Red Bull αυτές είναι οι πιο διάσημες διαφημίσεις σε όλο τον κόσμο.

Η διαφήμιση και το marketing αποτελούν νευραλγικά τμήματα μιας επιχείρησης, και πλέον βασικός τρόπος προώθησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Οι καλοδουλεμένες καμπάνιες, με ένα έξυπνο μότο ή κεντρικό μήνυμα, μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στις πωλήσεις ενός προϊόντος. Πολλοί, διαφορετικοί μεταξύ τους παράγοντες μπορούν να κάνουν μια καλή διαφήμιση.

Πάμε λοιπόν να δούμε μερικές από τις πιο επιδραστικές διαφημιστικές καμπάνιες στην ιστορία του marketing και να αναλύσουμε τι ήταν αυτό που τις έκανε να ξεχωρίσουν:

«Just Do It»

Το μότο «Just Do It», στα ελληνικά σε ελεύθερη απόδοση «Απλώς κάν’ το» του κολοσσού της αθλητικής ένδυσης, Nike, μαζί με το εμβληματικό λογότυπο «swoosh» είναι τόσο γνωστό που δύσκολα θα βρείτε άνθρωπο που να μην το έχει δει τουλάχιστον μία φορά κάπου. Με μόλις τρεις λέξεις, καταφέρνουν να δώσουν λακωνικά και εύστοχα το μήνυμα και το ύφος της εταιρείας για την προσήλωση στο στόχο, την ενέργεια, τη δύναμη και την αποφασιστικότητα που χρειάζεται ένας αθλητής. Το σλόγκαν εμφανίστηκε πρώτη φορά το 1987 στην πρώτη μεγάλη τηλεοπτική διαφήμιση της Nike, και η επίδρασή της ήταν πολύ μεγαλύτερη από τα πιο αισιόδοξα όνειρα του διαφημιστικού τμήματος της εταιρείας. Μέχρι και σήμερα, αποτελεί βασικό μότο της εταιρείας.

«Got Milk?»

Επίσης μία άκρως επιδραστική διαφήμιση, η ατάκα «Got Milk?» («Έχεις γάλα;») εμπνεύστηκε το διαφημιστικό agency Goodby Silverstein & Partners, το 1993, για το California Milk Processor Board, η οποία βέβαια έπειτα χρησιμοποιήθηκε και από άλλους επεξεργαστές γάλατος και γαλακτοκομικούς παραγωγούς.

«Το Red Bull δίνει φτερά»

Η μεγάλη είσοδος της Red Bull στην αγορά των ενεργειακών ποτών, έγινε με αυτή την τόσο εμβληματική καμπάνια που εκτόξευσε τη δημοφιλία της σε όλο τον πλανήτη. Η φράση «το Red Bull δίνει φτερά», συνοδευόμενη από εικόνες ανθρώπων που πίνουν μια γουλιά από το ποτό και έπειτα βγάζουν φτερά και πετάνε, δημιουργήθηκε από τον Johannes Kastner μαζί με την καλλιτεχνική επιμέλεια του Horst Sambo.

«Μοιράσου μια Coca-Cola»

Η καμπάνια του πιο διάσημου αναψυκτικού όλων των εποχών, «Μοιράσου μια Coca-Cola», λανσαρίστηκε πρώτη φορά στην Αυστραλία το 2011 και βασιζόταν στο εξής απλό σκεπτικό: αλλάζοντας το κλασσικό περιτύλιγμα των κουτιών και των μπουκαλιών Coca-Cola, με ένα παρόμοιο που έλεγε «Μοιράσου μια Coca-Cola με…» ακολουθούμενη από ένα όνομα. Έτσι, ο καθένας έψαχνε να βρει το όνομα που θέλει για να τη μοιραστεί με κάποιον γνωστό του. Η διαφήμιση έγινε τόσο διάσημη που υιοθετήθηκε από πολλές χώρες, η καθεμιά με τα δικά της παραδοσιακά ονόματα.

«Τα διαμάντια είναι παντοτινά»

Η κλασική ατάκα «Τα διαμάντια είναι παντοτινά» γράφτηκε από τον copywriter Frances Gerety σε μία διαφημιστική εταιρεία στην Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, ονόματι NW Ayer το 1947. Η εταιρεία διαμαντιών για την οποία γράφτηκε η ατάκα, περνούσε μια δύσκολη περίοδο κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Κρίσης του 1929, και με αυτό το νέο σλόγκαν ήλπιζε να αυξήσει της πωλήσεις της. Σήμερα, πάνω από 70 χρόνια μετά, αυτές οι τέσσερις απλές λέξεις, είναι ακόμα εμβληματικές και αναγνωρίσιμες σε όλο τον κόσμο.

«Marlboro Man»

Αν και, το προϊόν που προωθεί αυτή η καμπάνια είναι πολύ επιβλαβές για την ανθρώπινη υγεία, το κάπνισμα, δε μπορεί κανείς να αρνηθεί την επίδραση της συγκεκριμένης διαφήμισης στον κόσμο του marketing. Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις απεικόνιζαν διάφορους ρακένδυτους άντρες να καπνίζουν τσιγάρα, συνήθως σε ένα γραφικό σκηνικό σε λιβάδια και πεδιάδες. Μαζί με την καουμπόικη μουσική υπόκρουση, οι διαφημίσεις αυτές αποδείχθηκαν πολύ δημοφιλείς, καθώς προωθούσαν μια μάτσο και αρρενωπή εικόνα του άντρα που κάπνιζε τσιγάρα.

Photo by Jairph on Unsplash

Share this post

PinIt
submit to reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

scroll to top