Διαφήμιση στο Instagram: 5 σημάδια που δείχνουν ότι δεν πρέπει να την εμπιστευθείτε

kate-torline-VeiqoYAEeis-unsplash.jpg

Μάθετε πώς δεν θα πέσετε θύμα κάποιων συχνών απατών που γίνονται στο Instagram.

Τα Social media πλέον είναι γεμάτα με διαφημίσεις. Από το Facebook και το Instagram μέχρι το Youtube και το Tiktok, πολλές εταιρείες και ιδιώτες επιλέγουν τις συγκεκριμένες πλατφόρμες για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, είτε πρόκειται για εκπτώσεις σε αεροπορικά εισιτήρια, για φαγητό, φάρμακα ή ρουχισμό. Με την πλειάδα και ποικιλία επιλογών και εργαλείων που προσφέρει η τεχνολογία είναι πολύ εύκολο για έναν απατεώνα να δημιουργήσει μια ψεύτικη διαφήμιση και να ξεγελάσει τον χρήστη. Ο καθένας μπορεί με λίγες γραφιστικές γνώσεις να φτιάξει μια διαφήμιση στην οποία θα παριστάνει κάποιον γνωστό, επώνυμο influencer ή brand και να ισχυριστεί ότι σας δίνει δωρεάν προϊόντα ή απίστευτες, μη πραγματικές εκπτώσεις σε ακριβά αντικείμενα, έτσι ώστε να ξεγελαστείτε και να του βάλετε τα στοιχεία σας. Παρ’ όλα αυτά, αυτές οι ψεύτικες διαφημίσεις αποτελούν απλώς τη βιτρίνα για να μπορέσουν να σας αποσπάσουν τα στοιχεία σας και να τα πουλήσουν, ή να τα χρησιμοποιήσουν για να hackάρουν τους λογαριασμούς σας. Πριν λοιπόν, συμπληρώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία ή τον αριθμό της χρεωστικής σας κάρτας, πρέπει να είστε σίγουροι ότι η σελίδα που πάτε να τα βάλετε, είναι έμπιστη. Αυτά παρακάτω είναι μερικά tips και σημάδια που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε αν μια διαφήμιση στο Instagram είναι έμπιστη ή όχι:

Δεν υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας στο site

Όταν κάνετε κλικ στην ιστοσελίδα μιας εταιρείας, ενός brand, δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχει μια καρτέλα ή ένα πεδίο που να λέει «επικοινωνία» ή contact. Είτε αυτό είναι ένα email, τηλέφωνο ή διεύθυνση, κάθε αληθινή επιχείρηση έχει στοιχεία επικοινωνίας στη σελίδα της. Αν δεν βρείτε τέτοια στοιχεία, ίσως να αρχίσετε να μπαίνετε σε υποψίες ότι δεν είναι και τόσο έμπιστη η σελίδα στην οποία βρίσκεστε.

Το URL δεν ξεκινάει με https://

Όταν ένα link ξεκινάει με τους χαρακτήρες: https://, αυτό σημαίνει ότι η ιστοσελίδα αυτή διαθέτει πιστοποιητικό SSL. Αν έχει πιστοποιητικό SSL, σημαίνει ότι η σελίδα είναι ασφαλής και δεν υπάρχει κακόβουλο υλικό σε αυτήν. Το πιστοποιητικό SSL εμποδίζει τρίτους να hackάρουν την επικοινωνία μεταξύ της σελίδας και του χρήστη. Αν η ιστοσελίδα δεν έχει πιστοποιητικό SSL, τότε το URL της θα ξεκινάει έτσι: http://

Η εικόνα είναι λίγο πιξελιασμένη

Αν οι διαστάσεις της εικόνας, του εικαστικού, και η ανάλυση είναι χαμηλής ποιότητας, αν η φωτογραφία πιξελιάζει ή θολώνει ή έχει κάποιο υδατογράφημα σε περίεργο σημείο, τότε πρέπει να μπείτε σε υποψίες. Οι hackers cropάρουν τις αυθεντικές φωτογραφίες με το υδατογράφημα. Μια γρήγορη αναζήτηση στο Google της εικόνας αυτής θα δείξει άμεσα αν είναι από κάποιο γνωστό brand ή αποτελεί προϊόν απάτης.

Η προσφορά είναι πολύ καλή για να είναι αληθινή

Αν η διαφήμιση που θα δείτε, πουλάει iPhone με 50 ευρώ ή ένα ζευγάρι γυαλιά Rayban με 1 ευρώ, τότε να είστε σίγουροι ότι πρόκειται για απάτη. Προφανώς κανείς δεν θα πουλούσε τόσο ακριβά προϊόντα, τόσο φθηνά, επομένως αυτός που έχει δημιουργήσει την συγκεκριμένη διαφήμιση, έχει σκοπό να σας ξεγελάσει και να πάρει τα στοιχεία σας.

Διαβάστε ακόμα: Τα πιο παράξενα social media challenges της καραντίνας

Δεν σας αφήνει να σχολιάσετε

Ένα πολύ στάνταρ στοιχείο που μαρτυρά αν μια διαφήμιση στο Instagram είναι έμπιστη ή όχι, είναι το αν επιτρέπονται τα σχόλια από κάτω. Αν αυτός που ανέβασε την εικόνα, έχει απενεργοποιήσει τα σχόλια, τότε είναι πολύ πιθανό να μην πρόκειται για πραγματική διαφήμιση, αλλά για απάτη.

Photo by Kate Torline on Unsplash

Share this post

PinIt
submit to reddit
scroll to top